Våra 3-fas elmotorer finns i utförande 2-4-6- och 8-poliga för både fot- och flänsmontage. Driftsäkra och högeffektiva elmotorer. Alla med ett tillförlitligt serviceprogram. Se vårt utbud i vår webbshop på sverull.
Nej, man behöver inte nödvändigtvis ha en fet plånbok för att byta ut sin gamla dieselmotor i segelbåten.
Vi ser oss som Sveriges ledande leverantör av motorer, motorstyrningar och reglage för el-drivna snipor och segelbåtar. Vi kan erbjuda kompletta El-drivna motorpaket i klassen 2-35hk. Det finns många skäl till att övergå till El-drift, när man ska göra det och hur man går till väga. Föredrag Johanna Mannung tröttnade på att mecka med segelbåtens gamla motor.
Elmotor i segelbåt. I år har vi utvecklat motorer, styrdon för snipor och segelbåtar. Vi hjälpter dig med ditt köp av elektrisk båtmotor!
Läs mer om fördelarna här. Fördelar och nackdelar med elmotorer och eldrift hos mindre båtar såväl som större fartyg. Marknaden för elmotorer växer – s å väl i Sverige som ute i Europa. Motorn är kolborstfri med högre verkningsgrad och ska inte bli lika varm som traditionella elmotorer. Den finns också att få som utombordare eller med segelbåtsdrev, och med hälften så många hästkrafter om man skulle föredra det.
Två motorer kan även dubbelmonteras för att uppnå ännu högre effekt, men då krävs förstås också större batterikapacitet. Typiska användningsområden för denna motortyp är för bandsågar, borr- och slipmaskiner. Tillverkade av en strängpressad aluminiumprofil med lagersköldar i pressgjuten aluminium.
Kontakta någon av oss på Busck? Tveka inte att höra av dig. Stort återförsäljarnät. Hitta återförsäljare av elmotorer. Koll på det senaste inom branschen?
Ständigt nya saker hos Busck. ECO-Line är luftkyld och självklart IP-klassad för användning i båt. Systemet är uppbyggt kring den högeffektiva A-synchron motorn som steglöst skapar framdrivningskraft helt ljudlöst.
Torqeedo är en revolutionerande elmotor för båt. ECO-line finns att tillgå från 2kW 24V upp till 6kW 48V. Motorn har inbyggt batteri, låg vikt, är lätt att fälla ihop och är mycket stark. Torqeedo elmotorer har lång räckvidd och är de enda på marknaden som inte behöver kopplas till ett externt batteri (TRAVEL SERIEN).
Förr var elektrisk utombordare något som de mest seriösa fiskeguiderna hade för att tyst kunna förflytta sig längs en gäddvass. Idag har priset, kvaliteten och lättillgänglighet gjort att elmotorn fungerar lika bra för amatörfiskaren, till segelbåtens jolle, ekan i sjön, som nödmotor på daycruisern, på den mindre segelbåten , bastuflotten och som trollingmotor. Nytt för i år är att GreenStar utvecklat en drivlina typ segelbåtsdrev, som kan fås med GS som motor. Jag har denna sommaren och förra testat att hänga på en 300w (Hk) elmotor på min Soling som är en väldigt lättdriven segelbåt. Denna driver jag med två uttjänta bilbatteri och en solcell på 40w.
En halvtimmes körning har jag tagit igen till dagen efter med solcellen. Jag bytte också motor i min segelbåt för ett par år sedan. Jag hade några kriterier som jag ville uppfylla.
Sist, men inte minst, priset. Resultatet blev en bättre begagnad Lombardini LDW 5M. Denna 2-cylindriga motor ersatte min drygt 30-åriga 1-cylindriga skakande och bullrande Yanmar YSE 8.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.