fredag 24 augusti 2018

Laddlampa lyser generator laddar

Riesenauswahl an Markenqualität. Wir machen die Rückgabe einfach. Bay ist für Sie da! Die liebsten Fashion-Marken kaufen. Jetzt modernste Elektronik kaufen. Laddlampan har två funktioner.


Laddlampa lyser generator laddar

Dels är den tänkt att varna om generatorn slutar att ge ut laddspänning, men huvudsyftet med lampan är att ge generatorns lindning en förmagnetisering så att den kan börja tillverka el när generatorn kommer upp tillräckligt i varv. Senaste redigerad av Björn J. Felsök din generator själv innan du går till verkstaden Om generatorn inte laddar alls finns det ett enkelt test du kan utföra. Har efter att min gamla generator laddat för lite så fick jag tag på en annan generator av en kille. Men nu så märker jg att laddningslampan inte lyser , När jag startat upp bilen så måste jag gasa upp rejält på gasen för att laddningen skall komma igång och då laddar den volt och då även på tomgång. Den nya generatorn laddar men inte den gamla.


Men båda har samma fenomen med laddlampan. Min generator laddar i alla fall - trots att laddningslampan lyser hela tiden - så kanske det är ett annat problem än det du hade(?). Vattenläckaget har visat sig bero på motorns varvtal och det går att hålla nere läckaget genom att öka varvtalet (mindre vibrationer på propelleraxeln då). V till reläet, respektive generatorn laddar , i alla fall mer än vad. Heute verkaufen und Geld verdienen.


Laddningslampan visar bara indirekt om generatorn laddar. Om man som i det här fallet har ett urdraget batteri (förmodligen ner till 7-V eftersom bilen stannade) och brott på plusledningen mellan generator och batteri så kommer lampan Trots laddande generator att se en spänningsskillnad på 6-7V = fullt tillräckligt för att lysa. Som topic, generatorn dog, köpte nytt batteri och generator. Allt laddar nu fint som det ska, (mätt med multimeter) läste även bilens egna diagnostik, där batteriet ligger på strax över med allt avstängt. Bilen igång så läser den strax över 14.


Men, batterilampan lyser ändå? Kan man nolla den själv på något magiskt sätt? Innan generatorn själv börjat generera ström, jordas laddningslampan genom fätlindningen, lampan lyser.


Laddlampa lyser generator laddar

Min laddlampa började lysa så jag mätte upp polspänningen 12. Dom är ju inte koplade till något? Generator som inte laddar och generatorlampan lyser ej.


Hej Jag har bytt generatorn på en generator firma, de sa att priset blir ungefär samma som att reparera och den jag hade är år gamla. Nu är det inga varningar när man startar motorn om laddningen och det laddas ett av de två batterier jag har (ett start och ett förbrukning) det är V när jag meter på förbruknings batteriet när motorn går, det andra start batteriet är bara. Hade samma problem på våran Fiat Ducato då den laddade 1volt och ladningslampan lyste blev jag brydd det visade sig att det var bara att byta generator efter som diod bryggan var felet , en generator med trasiga dioder kan i värsta fall spränga batteriet då den överladdar. Något irriterande på mörka kvällar med en halvtänd röd laddlampa. När generatorn börjar att ladda blir fältspolens utgång positiv, laddlampan får plus från två håll och kan då inte lysa.


Om den lyser hela tiden har du antagligen ett fel i regulatorn, men troligare ett fel i tändningslåsets kontaktdel, den delen finns att köpa som separat reservdel, från exempelvis Classic VW Up-North. Samtidigt som ja mäter att generatorn laddar ordentligt när motor går. Detta innebär att laddlampan magnetiserar fältlindningen i generatorn med batteriström tills generatorn börjar ladda och självmagnetiserar via regulatorn.


Har du 14V på batteriet men t. V på generatorn indikeras detta med glödande laddlampa. Slår jag på allt som tar ström, exempelvis stolsvärme, helljus, mm. Så sjunker spänningen men ökar lite grann efter någon sekund.


Har lite problem med laddningen på min 924. Lampan på instrumentklustret lyser fast tändningen är helt av slagen, vrider jag sen på ett hack så slocknar den men då lyser ju oljelampor mm som ska lysa. Har plockat ned generatorn och kollat kablarna, ser ok ut. Jag har en AQ1motor med tillhörande instrumentbräda.


Eftersom generatorn är ny så skulle jag vilja kontrollera att den laddar som den ska. Vilka anslutningar finns det på generatorn ? Tyvärr finns det ingen standard över generatorbeteckningar. Därför har vi sammanställt de vanligaste i en tabell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Zwave telldus

Allt från grafikkort till barebone. Vi har det du letar efter! Hitta din favorit och köp den idag! Rätt bildskärm för rätt ändamål. Här...