onsdag 10 oktober 2018

Byta laddningsregulator

Mitt råd är att byta till en generator med inbyggt laddningsrelä, då får du färre sladdar att hålla reda på. Laddningsregulatorer till växelströmsgeneratorer har i allmänhet bara ett element, nämligen spänningsreglering. Byta laddningsregulator Anders_TQ. Har precis bytt laddningsregulator i bilen och det är ju två kol som ska löpa i spåren på.


Fråga: Jag sitter på min kammare och klurar på en sak.

Nu när jag ska byta till växelströmsgenerator i min Volvo Duett - är det någon astronomisk skillnad mellan laddningsregulatorer till likströmsgenerator och växelströmsgenerator? Det går i princip inte byta på plats. Du kommer inte åt skruvarna.


En nyckel till att släppa på multiremmen. Jag brukar sätta ihop två så den blir längre. Sen behövs en hylsa för att släppa tre skruv på servo pumpen man skruvar från remhjulet in mot pumpen.


Sen viker man bara undan den lite. B230A, K, E, F och så vidare.

Har en fundering på om min laddningsregulator till min gamla 15hk Volvo Penta MB10A. Var så att jag körde nästan slut på mitt startbatteri. Vid last låg den nere på 1V och utan last ca. V (i princip tomt). LADDNINGSREGULATOR V. Lägg till i inköpslistan.


Se alla relaterade produkter. Få information, inspiration och bra erbjudanden rakt i. Deltagare Hej hopp, vart och plockade en generator på skroten i bättre skick än. Kanske något enkelt, men jag fick den gamla att hoppa igång. Om generatorn laddar mer än volt så ska du byta laddningsregulatorn. Annars går i bästa fall glödlamporna sönder hela tiden.


I sämsta fall blir det dyr elektronik som måste bytas. Annars även tips på ta bort generatorn utan att demontera halva motorn, vilket vara ett rent he. Vore kalas med ett snabbt svar då jag är i stort behov av bilen.


Batteriet bytte jag för ca månad sedan, då jag hade samma problem där, att det inte laddades när jag körde.

Du kan avbryta prenumerationen när som helst. För detta ändamål, vänligen hitta vår kontaktinformation i det rättsliga meddelandet. Forumindex VFR-Forum.


SVAR: Byt samtliga gummislangar i bromssystemet. Och det beror med största säkerhet på att laddningsregulatorn , som sitter inuti generatorn, har gett upp. Typical brush life is 100to 150miles and is the si.


Hello Guys,Welcome after a very long break,in this video I am showing how to change brushesin two popular types of Bosch alternator regulators. Smart och smidig regulator som håller koll på både solcellspanelen och batteriet för att undvika överladdning samt öka driftstiden. Enkel installation - bara att koppla in mellan panel och batteri.


Generatorn är hyfsat enkel att demontera, en timmes jobb för en husbehovsmek att fixa till. Observera dock dragningen av remmen, det ger sig inte själv på denna bil, om man har ecc och dubbelsidig rem, tog mig längre tid att klura ut, än att byta den, när den slets av. HELLA laddningsregulator istället för en bosch.


Har någon ett tips på hur jag får kolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Zwave telldus

Allt från grafikkort till barebone. Vi har det du letar efter! Hitta din favorit och köp den idag! Rätt bildskärm för rätt ändamål. Här...