måndag 24 juni 2019

Dålig radiomottagning i bilen

Ett brett urval av bilsemestrar med förmånliga hotellpaket i olika länder. Stor frihet och flexibilitet, spontana upplevelser och kvalitet för pengarna! Bilen har tydligen en inbyggd antenn i ena backspegeln som inte är bra. Jag har testat med olika antenner och olika placeringar.


Magnetfot på plåttaket, väl jordat bakluckefäste på huven, koaxkabel från TV-antennens förstärkare, olika sprötlängder, inget funkar bra! Har själv haft en denver i en tidigare bil (kattastrof) byte till JVC utan att ändra antenn eller byta förstärkare, en makaber skillnad i mottagning. Placera antennen på ett annat ställe.


Om detta löser problemet ska du hålla den så långt bort som möjligt från andra enheter och dess elkablar (minst ca meter). Prova ett annat vägguttag. Vägguttaget kan orsaka störningar, surr eller avbrott, eller ojämn spänning. Har dålig radiomottagning i min bil Har två antenner,. Dålig radiomottagning, vad kan jag göra?


Kolla foten på antennen så det sitter fast i plåten som den skall, även så det inte finns rost där. Dem flesta antenner jordas i plåten vid fästet vilket leder till dålig radiomottagning om den inte sitter ordentligt eller har kommit fram rost. Du har inga notifikationer.


För att det är samma leverantör av delar. De är ju troligtvis billigare att leverera bilen med. Ett medeltal 98Mhz landa = med C delat med f det blir dá 305. Forum › Modellspecifika forum › NG9-› Hopplöst dålig radiomottagning Detta ämne är tomt.


Dålig radiomottagning i bilen

Tor Wereén Miljökompenserar för alla ElbilarDeltagare Halloj! Sen jag köpte min BMW har jag stört mig på att det är sämre radiomottagning i den än i min gamla bil. Som jag har förtsått ska man ha en stereo med 2st antenningångar som dessutom är BMW-kompatibel för att kunna få ut bra ljud från bakruteantennen.


Nån av er som har tips på hur jag ska få bättre mottagning på radion i bilen ? Finns ju ingen antenn på bilen , ser ut om antennen sitter i bakrutan. Touring E-Har sedan ett par dagar problem med väldigt dålig radiomottagning i min 525i från -04. Jag har läst ett par inlägg på samma tema i detta forum och fått viss ledning var jag skall börja felsöka (ex anslutningar till antennförstärkaren på bakluckan).


En tredje anledning till för dålig värme i bilen kan vara att kupéfiltret är igensatt. Ja, kupéfiltret måste vara bra för att man ska få in tillräckligt mycket luft för att det ska kunna bli varmt. Det byts när bilen servas regelbundet efter instruktionerna. Gör man det inte kan man också få dålig lukt i kupén, säger Holmgren. Andra problem rör DSG-lådor och främst den 7-växlade med torrkopplingar, kallad DQ2och som finns till mindre motorer, bland annat gasdrivna Passat med 4-litersmotor.


Titta på antenner kablage. En orsak till dålig mottagning är felaktig kabeldragning eller skador på ledningar i antenner. Kontrollera om antennen är problemet genom att ta en bärbar radio, att stänga av bilen och att hitta stationen på den bärbara radion. Någon mer än jag som upplevar att det är rätt dålig mottagning på radion i sin Leaf? Eller har jag fel på min kanske?


Bytte nyligen antenn och det blev något bättre men fortfarande uruselt. Vad tror ni att detta kan bero på och vad kan man gör åt saken? Noterade dock att radiomottagningen är milt sagt dålig så numera får jag nöja mig med Poch ibland P3. Radiomottagningen på min 9-kombi 07a är kass. De vanliga kanalerna (p posv funkar) men de andra måste man verkligen vara i kärnorna i städerna för att det skall funka Min gamla 03a kunde ex.


Krockfiasko, dålig kvalitet, motorras. Det finns en rad riktigt bra begbilsköp att göra i vår. Men så finns det bilar jag faktiskt aldrig, oavsett bankkonto, skulle kunna tänka mig att köpa.


Bilar som är för dyra, för dåliga och helt enkelt helt fel för min smak. Här är nya bilar jag aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Zwave telldus

Allt från grafikkort till barebone. Vi har det du letar efter! Hitta din favorit och köp den idag! Rätt bildskärm för rätt ändamål. Här...