onsdag 24 juli 2019

Dölj proppskåp

Dölj proppskåp

Detta snickrade jag ihop på bara nån timma. Ett par bilder på hur jag dolde proppskåpet i hallen. Dölja proppskåp i hallen. Jag har några fula proppskåp på en källarvägg men försöker nu få lite stil på källarvåningen med puts och färg. Efter ett köksbyte och en utbyggnad är det flera proppskåp som sitter tillsammans.


Kontaktade den lokala elektrikern, som bor km bortom mig, för månader sedan och jag vet att han kör förbi minst två ggr om dagen. Att dölja fula proppskåp och annat med snyggare skåp! Jag har ett gammalt fint proppskåp egentligen, från 30-talet eller så. Som man kan se på före- och efterbilderna döljer den dessutom det fula proppskåpet alldeles utmärkt. För övrigt gillar inte proppskåpet oss.


I nästan alla villor och lägenheter finns det något som inte ser så snyggt ut – kablar, rör, proppskåp , värmeshunt och liknande. De kan ge ett rörigt intryck och gör det dessutom svårt att inreda rummet som man vill. Men om du snickrar ett skåp som döljer installationerna blir det enklare att utnyttja rummet. Lösa sladdar är en detalj som ofta glöms det bort.


Och därmed ytterst tacksamma att gömma oavsett vad man gör. Jag får många ”proppfrågor” och visar några små proppgömmor som jag snickrat ihop med hjälp av ”halvfabrikat”. PROPPGÖMT HOS URIKA Här i hallen lyste proppskåpet. När man inreder sitt hem kan man göra det i stora drag, men de små detaljerna är viktiga för slutresultatet. Ikea-hacks lösningen på en del vanliga förvaringsproblem.


Fäst sladdarna med ex lister, klammer eller clips. Det gör jättestor skillnad för helhetsintrycket. Fula proppskåp finns överallt så också i vårt hus, men det är relativt enkelt att dölja dom, här köpte jag en lucka på ikea fynd och gjorde en ram av ett begagnat hyllplan.


Lite färg och genast smälte det in bättre i väggen. Här hittar du inspiration och inredningsidéer till ditt hem för proppskåp. Proppskåp är verkligen FULA! Inredningsalbum om proppskåp.


Jag har fått några tipsefterlysningar under bloggandets gång, nu senast från Gunilla så visar jag två små proppgömmor som jag snickrat ihop. Jag behöver dölja ett gammalt proppskåp som är 31cm högt, 71cm brett och sticker ut 8cm från väggen. Jag tänker mig en sorts kupa eller.


I mitt första inlägg tänkte jag visa er hur lätt man kan dölja fula proppskåp som finns kvar i gamla lägenheter. Samtliga väggar i den här lilla hallen är tapetserade med blommiga vintagetapeter. Ett skåp av svartmålade mdf-skivor döljer proppskåpet. I skåpet finns också plats för nycklar, vantar med mera.


Elfördel tillverkar och bygger alla typer av elcentraler, elskåp och serviscentraler. Våra kunder finns i hela Sverige! Den här sidan använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen.


Genom att fortsätta använda webbsidan godkänner du detta. Vi har utvecklat ett enkelt verktyg för att underlätta sammansättning och val av kapsling och produkter. Med hagercentral kan du enkelt skapa din egen central och samtidigt få ritning, materialspecifikation, CE-dokument och gruppförteckning.


Nu , även lägre pris! Nån som kommit på något bra sätt att dölja. Förvandla din router till en gammal bok. Nyanlagda rabatter runt trädäck och pergola - Hemma hos Titti07. Sparad av May-Britt.


Pinners älskar även dessa. Om du har mindre smickrande saker hemma som du vill dölja enkelt, typ ett gammalt proppskåp eller fula utanpåliggande rör eller liknande: dölj det med en gardin. Hur skruvar man bäst fast hyllan i tegelväggen? Hur undviker man att borra i elkablar och metallrör?


Och hur får man fäste i gipsskivor? Här är allt du behöver veta när du ska sätta upp något på väggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Zwave telldus

Allt från grafikkort till barebone. Vi har det du letar efter! Hitta din favorit och köp den idag! Rätt bildskärm för rätt ändamål. Här...