måndag 22 mars 2021

Vdo tankmätare visar fullt

Hej, hej Köpte en båt i våras som jag förövrigt är mycket nöjd me men när jag kört ett tag upptäckte jag att tankmätaren gick åt fel håll dvs den visade full när den var tom och vice versa. Mätaren visar alltå alltid fullt så fort man slår på tändningen, nålen far upp som en raket oavsett bränslenivå i tanken. Tänkte först att flottören kanske hade fastnat och skruvade loss för att kika. Flottören visar sig fungera hur bra som helst och där var det inga problem.


Problemet är att den bara visar fullt eller tomt. VDO bränsletanksgivare från Hjertmans. Snabb leverans – Tio butiker och webbshop – Bra priser. Full tank men tankmätaren visar halv. Bensinmätaren visar ständigt full tank och även om det är trevligt att se det så kanske det är en smula opraktiskt.


När jag fulltankar bilen lägger sig mätaren inte åt höger i visaren, det är som om krävs 6-liter till torts att bilen är fulltankad. Jag har en Octavia 1. VDO instrument är mycket efterfrågade bland seglare för dess stora hållbarhet och läsbarhet. VDO -instrument, som vi dessutom levererar från dag-till-dag i hela Sverige. Armaturen mäter emellan till 2ohm, fast uppenbarligen åt fel håll.


Får be polaren tillverka en kopia på instrumenttavlan fast byta plats på E och F, det är inget större problem egentligen. Då borde instrumentet visa rätt vid full tank men går aldrig riktigt ner till 0. Sätter du dit ohm så stämmer 0-läget men instrumentet visar aldrig riktigt fullt. Någonstans i den häraden borde alltså bli lagom. Hade ett liknande problem med min när jag köpte den, visade sig efter en massa felsökning vara programmet till tankmätaren som ej fungerade laddade om det med Techoch allt fungerade.


Genom åren har affären växt både i omfattning och komplexitet, men vårt partnerskap har varit lika starkt hela resan. Färdskrivare Vi har allt du behöver för de tunga kraven Yrkesförare av tunga fordon måste enligt lag redovisa sina kör- och vilotider. Den går aldrig upp till F( Fullt ) på mätaren. Så slår inte i bara några skvättar o så. Har som sagt samma fel på både min och min 05a.


Vdo tankmätare visar fullt

Saab original amatur och pump. OCH regulatorn som är lite halvkass då? Heute verkaufen und Geld verdienen. Wir machen die Rückgabe einfach. Bay ist für Sie da!


Die liebsten Fashion-Marken kaufen. Jetzt modernste Elektronik kaufen. Du har inga notifikationer. På vår Mellanbleka sitter en riktig glädjemätare till bränslemätare.


Enligt den drar hon ingen soppa alls trots att man får fylla på liter emellanåt. Skruvade loss givaren igår för att kolla ifall den var trög el. Tankmätare Gobius Pro 1. Köp PACKNING BRÄNSLEGIVARE VDO hos Skruvat – 1kr. Bränsletank reservdelar med orginalkvalitet.


A cookie is a small data file that is stored on your terminal device. Cookies are used to analyze user interest in our websites and help make them more user-friendly. VDO FLEET International Your partner for the challenges of tomorrow Rising toll charges and fuel prices, connected vehicles and alternative drives, higher standards for air pollution and noise are going to exert more influence on the sector than they do currently.


Min mätare visade full tank på morgonen för några månader sedan. Men den började alltid visa normala värden vid exakt samma sväng, ca 1. Annars visar den ofta fullt när den är nystartad och det knappt finns någon bensin i den. Hej Min tankmätare spökar Visar full oavsett om jag ansluter tankgivare eller ej.


Har ca ohm via tankgivarn så den är inte trasig iallafall. Instrumentet visar vattentemperaturen i motorns kylsystem. Ansluts till KUS temperatursensorer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Zwave telldus

Allt från grafikkort till barebone. Vi har det du letar efter! Hitta din favorit och köp den idag! Rätt bildskärm för rätt ändamål. Här...