fredag 19 juli 2019

Laddningslampan lyser hela tiden

Laddningslampan lyser hela tiden

Laddlampan lyser hela tiden, enda sättet att få den att sluta lysa är att ta bort kablarna från batteriet. Vad tror du kan vara felet? Laddningslampa lyser fast bilen. Kollade lite i dag på generatorn men jag har konstant ström på den hela tiden. Skulle till o börja blinka med blinkersen och precis då så tändes laddningslampan istället för blinkersen.


Laddningslampan lyser hela tiden

Blinkersen slutade alltså att fungera exakt samtidigt som laddlampan började lysa. Mätte batteriet när jag kom hem och det visar runt 14v men laddlampan fortsätter och lyser och blinkersen är stendöd. Generatorn laddar men laddningslampan lyser - Mitsubishi Carisma -kilomistra. Trots detta så lyser fortfarande laddningslampan hela tiden , oberoende av motorvarvtal. V (dvs helt normalt vid fulladdade batterier).


Panelen där laddningslampan sitter är av märket Lombardini. Kollat laddningen så den laddar 1ca Symtomen är att ladd lampa lyser ,automatisk halvljus går inte igång utan jag får slå på ljuset för hantomgången är lite hög hela tiden. Lyser laddningslampan stadigvarande eller följer den motorvarvet lite upp.


Laddningslampan lyser hela tiden

Då lyser lampan hela tiden och om man kör sakta eller stoppar. När du slår till nyckeln i instrumentpanelen skall laddlampan lysa , om. Oj, här kommer ny input hela tiden och alla verkar vara jättehaj. På senare tid så har laddningslampan på min BM4börjat lysa svagt efter start även om jag varvar upp motorn.


Tidigare så har lampan lyst så länge motorn har gått på tomgång men slocknat så fort jag har petat till gaspedalen. Glödningslampa lyser hela tiden 1Diesel. Det kan vara tändningslåset som krånglar, så mycket annat finns som sagt inte. Hej på er LR vänner! I vintras slutade laddningslampan lysa när jag vrider på nyckeln, kollade då att lampan var hel och så var fallet.


Pga klimatet och ovilja att frysa om fingrarna så lät jag det vara så länge, tänkte att jag får väl ladda då och då i stället men originellt nog så har den haft kräm i batteriet hela tiden ändå! Kan tändas ibland när jag stått på tomgång i nån minut. Slocknar nästan igen när jag varvar upp motorn. Har mätt nu, laddar 1volt om man varvar lite, 1på tomgång.


Hoppas att det håller. Vi förutsätter att du har kollat så att inte generatorremmen har gått av. Dåliga kol går att byta. Likaså en laddningsregulator. Både gamla och nya sorten.


Har batteriet blivit urladdat, så se till att det blir uppladdat omgående. Hmmm, jag var ikväll ute och åkte Alfa i det fina vädret. Grejen är att seden jag lämnade in Alfan på en kolla-lite-koll hos en lokal Alfaguru har laddningslampan varit svagt tänd. Körde slut på batteriet (vid start) för ca. Motorvarningslampan tänds och lyser konstant, men bilen går bra.


Om lampan lyser konstant under körning utan några märkbara kör- eller prestandaproblem, kan det finnas ett permanent fel i avgasreningssystemet. När detta händer, kan den styrenhet som hanterar utsläppen också ibland köra ett backup-program medan felet är kvar. Du har inga notifikationer. Ifall generatorn laddar som den ska, alltså att batteriet inte laddas ur med tiden så gissar jag på att problemet är spänningsregulatorn.


Laddningslampan lyser hela tiden

Kolla ifall spänningen ökar med varvtalet och går upp över 14V. I så fall är den kaputt, och det kan vara orsaken till att laddningslampan lyser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Zwave telldus

Allt från grafikkort till barebone. Vi har det du letar efter! Hitta din favorit och köp den idag! Rätt bildskärm för rätt ändamål. Här...