måndag 17 augusti 2020

Skifttillägg 3skift

Intermittent skift. Skiftscheman i Sverige är den perfekta webbplatsen för dig som jobbar skift. Med hjälp av denna webbsida behöver du aldrig mer titta i ditt pappersschema, eller försöka räkna i huvudet hur du t. För arbete under helger och veckoslut utgår tillägg utöver vad som anges under A enligt följande: från kl. Jo jag jobbar helger men får det ändå inte till 3-skift, därför jag ville få lite folk som kan det här bättre än jag till att svara. Tack för välkomnandet men jag är inte ny i arbetslivet, vet bara inte vad som räknas som 3-skift.


Jag vill ha det till att jag jobbar som vanligt men med en massa övertid. Skifttillägg samt tillägg för kvälls- och nattarbete. Man kan jobba så här så länge man är ung,. Jag jobbar 3-skift på min bil, har hört någonstans att man ska ha skifttillägg om man just jobbar skift. Kontinuerligt 3-skift Byggnads Byggavtalet 40.


Jag får skifttillägg per timme (ob). Vet inte riktigt vad jag ska säga. Hittills iår har jag tjänat exakt 261. Jag har i snitt fått ut 29. Blev tillochmed tvungen att ta fram “blå boken” för att kolla upp det.


Om det finns skifttillägg har jag ingen aning om. Men skiften frestar på. Nästan en tredjedel av Martin Nymans lön består av ob- och skifttillägg. Sedan fyra år jobbar Martin Nyman som processoperatör på Holmens bruk i Iggesund. Det heter kollektivavtal eftersom det omfattar alla med samma yrke på arbetsplatsen - alltså kollektivet.


Med kollektivavtal på jobbet får ingen arbeta för lägre lön eller sämre villkor än vad avtalet säger. Nu är läget så att företaget jag jobbar på vill byta schema då det är mycket klagomål samt hög sjukfrånvaro på vårat nuvarande. Just nu har vi som sagt femskift och schemat lyder: Jobba dagar, ledig jobba ledig jobba ledig och så börjar det om. I dag har facket träffat en överenskommelse om korttidspermittering med arbetsgivarorganisationen Transportföretagen. Se alla lediga jobb från Smurfit Kappa Sverige, Brännögård i Hylte.


Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Hylte som finns inom det yrket. För kvällsskift betalas och för nattskift i skifttillägg. Ersättningen räknas ut enligt mom.


För arbetstagare räknas skifttillägget med i timlönen, som höjs med 5 eller 1 , om övertidsarbete, övertid och mertid i skiftarbete eller söndagsarbete utförs vid en tidpunkt då skifttillägg betalas. Fråga om en arbetsgivare enligt det mellan parterna gällande kollektivavtalet (riksavtalet för slakteri- och charkuteribranschen) hade rätt att utan lokal överenskommelse förlägga den ordinarie arbetstiden som tvåskift enligt ett schema som innebar bland annat att skiftlagens bemanning varierade mellan veckans dagar och att arbete bedrevs på söndagar. Det var ett sjujäkla (no pun intended) skifttillägg ! Arbetstiden är 3-skift. Tillsättning sker löpande. Personalchef Maria Axelson.


Du har helt rätt, vi har ”bra” OB-ersättning inom verket. Dessutom skifttillägg på eller 1. Man ser ganska lätt att det är ganska stora skillnader. Storhelger 1kr mot 91. Helger kr mot 450.


Se lediga jobb som Wellpappmaskinförare i Hylte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Zwave telldus

Allt från grafikkort till barebone. Vi har det du letar efter! Hitta din favorit och köp den idag! Rätt bildskärm för rätt ändamål. Här...