måndag 11 juni 2018

Låg temp barn

Termometern ska föras in en till två centimeter för att temperaturen ska kunna mätas korrekt. På barn som är yngre än sex månader förs endast den yttersta spetsen in. Barnet ska ligga ner. Det är viktigt att barnet ligger stilla när tempen ska tas, så att hen inte gör sig illa. Små barn kan ligga på rygg på skötbordet.


Låg temp barn

På barn upp till sex månader förs endast den yttersta spetsen in. Gör ren termometern efter varje användning. Om temperaturen är lägre än grader, klä på barnet mer kläder och kontrollera temperaturen igen efter till minuter.


Om temperaturen inte går upp, eller om den gör det, men inte varaktigt, trots att barnet har tillräckligt med kläder på sig, kontakta BVC eller vårdcentralen. Den inre kroppstemperaturen hos både barn och vuxna brukar vara mellan och 3grader. Temperaturen varierar från person till person. Hudens temperatur kan vara både högre och lägre beroende på hur kallt eller varmt det är i omgivningen.


När kroppstemperaturen sjunker under grader kallas det hypotermi. Det betyder nedkylning och kan vara mycket allvarligt. Så reagerar kroppen på nedkylning.


När du tar tempen på barn upp till sex månader förs endast den yttersta spetsen in. Smörj gärna spetsen med fet salva eller olja. En temp som är mätt i barnets mun eller öra är normalt runt en halv grad lägre.


Ja, låg kroppstemperatur är ovanligt och det kan ha med sköldkörteln att göra. Normalt sett är kroppstemperaturen grader då man är i vila. Kroppens termostat är en sinnrik funktion som ser till att, med undantag för om man får feber vid sjukdom, den inre temperaturen håller sig med en liten individuell variation. Hjälp om låg temp ? Anton har haft feber sedan i söndags ocg nu ikväll har den gått ner men han brukar ha 3och nu har han 36.


Inte för att det är väldigt lågt men hans pappa har oxå varit sjuk och hans kroppstemp var nere på 37. När jag tagit tempen så har jag haft jätte låg ! Jag ligger på typ 32-3normalt men nu ligger jag runt 3 det lägsta uppmätta är 3och det högsta jag haft är 31. Jag mäter i örat med en ordentlig termometer.


Han brukar ha låg temp till vardags, 3men det här känns lite läskigt. Hittar bara info om detta i samband med spädbarn. Han har låg temperatur i vanliga fall, så för honom är 37.


Det är ganska vanligt att föräldrar beskriver att deras barn har låg. Varför får barnet feber, vad räknas som feber och vad gör man? Här kan du också läsa om olika slags kramper hos barn. Viktigt Innehållet på denna webbplats är enbart till för informationsbruk.


Spädbarn bör vara avklädda när tempen kollas, eftersom varma kläder kan höja temperaturen. Men alltså, tror du att du är sjuk? Lucas har haft feber i helgen, inte sådär jättehög och han har varit helt pigg hela tiden. Igår söndag hade han bara runt 3hela dagen men jag gav honom en dos Ipren till natten för då brukar den stiga.


Innan han skulle gå och lägga sig ikväll tog jag tempen den var på 38. Jag gav honom flytande alvedon och nu när jag skulle gå och lägga mig tyckte jag han såg blek ut, kännde på hans kropp och han känndes kall. Tog tempen och den låg på 35. Låg temp gravid ändå? Anonym (Oro) Visa endast.


Låg temp barn

Jag ligger normalt runt 34-3före äl och efter äl har den alltid stigit till 30-33. Denna gång efter äl har den också legat. Kan man ha låg temp å ändå vara gravid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Zwave telldus

Allt från grafikkort till barebone. Vi har det du letar efter! Hitta din favorit och köp den idag! Rätt bildskärm för rätt ändamål. Här...