tisdag 7 augusti 2018

Bygga elcykel forum

Välkommen in till hela familjens varuhus. Glöm inte att även besöka vårt café under ditt besök i våra varuhus. Se våra senaste produktnyheter. Läs katalogen redan idag!


Norge, Finland och Danmark. Hitta ditt närmaste varuhus.

Vi hjälper dig hitta lägst pris på produkter inom sport och fritid. Jag såg detta intressanta nyss: M3: Så bygger du en egen elcykel – på under två timmar Nu åker jag visserligen ofta på en MC, men jag tyckte detta lät så kul att jag funderar allvarligt på att bygga en sådan också, fast då till att börja med kanske tillsammans med min farbror som länge funderat p. Det finns ju gått om personer som använder elcyklar här och nu ska jag bygga en elcykel och behöver rådgivning. Jag tänkte köpa en billigare MTB för de verkar vara bäst för ändamålet med tjocka däck, en sk 29er. Dock verkar det som man behöver bra utrymme i ramen för batteriet.


Att bygga elcykel är inte svårt. Jag tog helt enkelt min redan existerande cykel och satte på en ”middrive” motor och batteri som jag beställt över nätet. Det behövs såklart lite verktyg för att montera fast motorn.


Jag har själv valt att bygga min egen elcykel av en cykel jag redan har.

Något som man bör tänka på när man ska montera ihop en egen elcykel är att använda kvalitetskomponenter och då tänker jag både på cykelns vanliga komponenter och elcykelns delar. Många av cyklarna som säljs idag är byggda av aluminium eller kolfiber. Förvisso ingen elcykel , utan en moped klass men vill ändå tipsa om Rawbike som jag själv använt frekvent senaste månaden.


Går att cykla som en elcykel , eller köra som en moped med gasreglage. Räckvidd mellan 5-mil beroende på hur mycket man trampar och i vilken terräng den körs. Kolla in vår guide om hur du på enklast sätt konverterar en cykel till eldrift!


I den här guiden har vi använt ett elcykel -kit av märket Bafang BBSfrån Batbike. Det är ett kit med en motor som fästs vid pedalerna och ger ordentlig draghjälp till bakhjulet. Kitet är relativt enkelt att installera. Kristoffer R: mars av Kristoffer R: Hur får jag min hemmabygda elcykel godkänd?


Elcykelkit - Bygg din egen elcykel. Kiwisailor: februari av Kristoffer R: byte av display på en Ecoride, vad är valen? C-man: februari av C-man: El-cykel , tankehjälp. Har länge närt en tanke att bygga min egen el-cykel ! Enklast hade bara varit att köpa en men då går man ju miste om nöjet av att misslyckas och lyckas samt förlorat bragging rights! Vill även göra det billigt då det alltid är kul att koka soppa på en spik, under tusenlappen är målet men det är inte ristat i sten.


Swedroid forum - Nordens största. Bygga om vanlig cykel till elcykel. Minhembio forum › Övrigt › Off TopicCachadLiknandeaug.

Off Topic: Jag har tänkt ta en elcykel till och från jobbet för att spara pendlingstid. FRITID PÅ HJUL – Öppet Forum för Husbilsintresserade Under Markisen. Ska eventuellt bygga om min vanliga cykel till el. EcoRide – EasyEco elcykel -kit, bygg om din vanliga cykel till.


Har du en cool cykel, men är trött på motvind och branta backar? Ombyggnadskit, eller el-cykelkit som det även kallas, består av komponenter som används för att bygga om en vanlig cykel till eldrift. Då kan vi ge dig evig medvind på cykelvägarna med vårt elcykelkit.


Med det kan du bygga om din cykel så att du kan få hjälp av en kraftig elmotor som kommer att ta dig fram oavsett vind eller uppförsbackar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Zwave telldus

Allt från grafikkort till barebone. Vi har det du letar efter! Hitta din favorit och köp den idag! Rätt bildskärm för rätt ändamål. Här...