fredag 28 september 2018

Bygga egen elcykel

Bygga egen elcykel

Välkommen in till hela familjens varuhus. Glöm inte att även besöka vårt café under ditt besök i våra varuhus. Se våra senaste produktnyheter. Läs katalogen redan idag! Norge, Finland och Danmark.


Hitta ditt närmaste varuhus. Vi hjälper dig hitta lägst pris på produkter inom sport och fritid. Lägst priser på Elcyklar Spara pengar nu! Att bygga elcykel är en liten utmaning men man behöver inte vara en expert för att klara av det.


Kolla in vår guide om hur du på enklast sätt konverterar en cykel till eldrift! Ombyggnadskit, eller elcykelkit som det även kallas, består av komponenter som används för att bygga om en vanlig cykel till eldrift. Vilket kit ska jag välja? Jag tog helt enkelt min redan existerande cykel och satte på en ”middrive” motor och batteri som jag beställt över nätet.


Det behövs såklart lite verktyg för att montera fast motorn. Varför köpa en elcykel när man kan tillverka sin egen. Patrik Jonasson har en tvåhjuling som ingen annan. Mina tankar skenade iväg, men jag kan inte säga annat än att jag är nöjd med resultatet.


En elcykelkit är det enklaste sättet att få din egen elcykel. Det kräver bara att du har en bra och bekväm cykel, med bra bromsar som du är glad att cykla på. Vårat elcykelkit innehåller allt du behöver när du vill bygga elmotor på cykeln. Har du en cool cykel, men är trött på motvind och branta backar?


Elcykelkit - bygg din egen elcykel. Då kan vi ge dig evig medvind på cykelvägarna med vårt elcykelkit. Med det kan du bygga om din cykel så att du kan få hjälp av en kraftig elmotor som kommer att ta dig fram oavsett vind eller uppförsbackar. Själva elmotorn är inbyggd i främre- eller bakhjulets nav och batteriet sitter i en speciell pakethållare som följer med när du beställer el cykelkitet med batteri.


I pakethållaren sitter också motorns styrenhet, kallad controllern. Batteriet kan också monteras på cykelns ram, där du normalt placerar din drickhållare. En ny elcykel kan vara ganska billig, men vill man ha lite extra kraft och fart får man öppna stora plånboken eller bygga själv.


Bygga egen elcykel

Jag har själv valt att bygga min egen elcykel av en cykel jag redan har. Något som man bör tänka på när man ska montera ihop en egen elcykel är att använda kvalitetskomponenter och då tänker jag både på cykelns vanliga komponenter och elcykelns delar. Många av cyklarna som säljs idag är byggda av aluminium eller kolfiber. Innehållsförteckning.


Allt fler väljer att köpa en elcykel istället för en extra bil. D bor kanske i stan och vill slippa kostnad och besvär med parkering, men har ändå relativt långa sträckor att pendla dagligen. Eller så bor du utanför en tätort och kämpar med att få kollektivtrafiken att passa in i din vardag. Idag kan man på webben köpa allt man behöver för att bygga sin egen elcykel.


Då kan det vara lockande att köpa en lite starkare motor än vad som är tillåtet att montera på en svensk elcykel. Bygg din egen elcykel -5DKK. Lägg till för att jämföra.


Slut såld - Leveranstid 3-veckor. Bygga egen elcykel klassad som moped AM?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Zwave telldus

Allt från grafikkort till barebone. Vi har det du letar efter! Hitta din favorit och köp den idag! Rätt bildskärm för rätt ändamål. Här...