onsdag 24 april 2019

Matschema för viktnedgång

Finns Glutenfri och Vegan Friendly. Förutom de kilon du vill bli av med! Vi garanterar viktnedgång med våra metoder. Lär dig laga mat för effektiv viktminskning. OBS: Detta schema får inte spridas till obehöriga som inte är medlemmar i Runacademy.


Läs vår kostguide här! FRUKOST (3kcal) Alternativ 1:2gram mellanfil, Havrefras gram med 1gram tinade hallon blåbär (alternativ frukt), ägg. Det behöver inte vara så komplicerat att skapa ett 7-dagars kostschema så länge dina måltider och mellanmål består av protein, bra kolhydrater, fibrer och lite nyttigt fett. En annan positiv aspekt är att ett kostschema visar på ett totalt dagligt intag.


Råd om att göra justeringar vid enstaka måltider kan potentiellt leda till att man kompenserar vid ett annat mål. Koka förslagsvis med kanel eller kardemumma. Proteinrik mat mättar bra per kalori.


Matschema för viktnedgång

Ett regelbundet intag av protein under dagen hjälper också till att bevara muskelmassan vid viktnedgång. Variera mellan kvarg, keso, ägg, fisk, kyckling, bönor och linser. Fett ger mer än dubbelt så många kalorier per gram än kolhydrater och protein.


För att minska på kroppsfettet behöver man, förutom att motionera och äta fett- och kolhydratsnålt, även äta mat som optimerar matsmältningen. Så hur gjorde jag då? Uteslut ris, pasta och potatis helt och hållet från lunch och middagar eller ät betydligt mindre av dem som i GI-metoden.


Matschema för viktnedgång

Ersätt med grönsaker, mera fett och ev. Till frukost försökte jag äta lite mer enligt GI-metoden. Se hela listan på recepten. Första veckan minuter per dag, vilket var en utmaning för mig i början men sedan ökade jag när det gick lättare och blev roligare. Jag började gå promenader.


Just detta har jag beskrivit i mitt promenadträningsprogram. Det låter väl inte så jobbigt? Alla LCHF-recept och alla GI-receptfinns listade i var sin kategori, nedan följer några exempel. Skinksås med broccoli och blomkål enligt receptet på pasta med skinksåsmen med kokt broccoli och blomkål istället för pasta (bild uppe till vänster). Stekt kött med valfria kryddor serverade med mozzarella och tomater(bild uppe till höger).


Rökt lax, avocado och keso(bild nere till vänster). Jordgubbar och kanelkesella(bild nere till höger). Om man gör av med mer energi än man stoppar i sig så går man ner i vikt. Det gäller även den här metoden.


Så varför fungerar det när fett och protein trots allt innehåller väldigt mycket energi? Följande är vad jag läst och konstaterat att det stämmer bra med mina egna erfarenheter. Det är lättare att äta mindre portioner eftersom man blir mätt på mindre mängd mat.


Förbränningen av fett beror på vad man äter. Drar man ner på kolhydraterna ökar förbränningen av fett trots att man kanske får i sig fler kalorier. Om man inte äter så mycket kolhydrater blir man mätt fortare.


Gör gärna experimentet att äta bara vispad grädde och se hur mycket du orkar. Testa sedan att äta vispad grädde med socker och se hur mycket du orkar då. Resultatet bör bli att du kan äta betydligt mera om du har socker i grädden eftersom hjärnan inte signalerar att du känner dig mätt lika fort. Motion (promenader eller annan träning) ökar förbränn.


Matschema för viktnedgång

Observera att jag inte utger mig för att vara någon expert på området eller att jag kan ge några garantier att detta fungerar för alla. Denna metod fungerade på mig och min sambo och därför har jag delat med mig av den för att kanske kunna vara till nytta för någon annan. Sist men inte minst: Lycka tilloch skriv gärna om du provar detta och berätta om det fungerar även för dig.


Grunden i 2-veckorsdieten är alltså att välja mat som inte bara ger energi (kalorier) utan också kräver energi för att smältas. Sådan mat är ofta proteinrik, som fisk, kött och fågel. Den innehåller också långsamma kolhydrater som i grönsaker, nötter, rotfrukter, bönor och baljväxter. Endast 1kcal per portion med vatten.


Matschema för viktnedgång

Perfekt för dig som vill gå ner i vikt. En 1 näringsmässigt komplett allt-i-ett-måltid. Om du slår ut medelvärderna för varje enskild mätmetod visar kommer du kunna få ett mer ärligt svar för hur din resa går och därför är det ibland missvisande att endast säga att man vill förändra kroppsvikten, för det betyder så myket mer än kroppsfett och muskelmassa som i sin tur formar kroppen och ger dig mer detaljerade linjer än en ren viktnedgång – en viktnedgång.


Här är mitt personliga matschema för träning Idag tänkte jag dela med mig utav mitt personliga matschema för träning som jag följer för att komma i form inför min semester. För säkerställa ett tillräckligt proteinintag under viktnedgången kan det underlätta att äta proteintillskott. Basen för all viktnedgång är att i få sig mindre kalorier än vad man gör av med. För att må bra på lång sikt gäller även råden om bra matvanor.


Okej det här är så efterfrågat att det inte är sant. Men innan ni läser allt vill jag bara klargöra en grej, jag är ingen kostrådgivare. Detta “schema” har jag satt ihop till Marcelos syster Patricia som har lite problem med att få till det med kosten. Matschema för viktnedgång. Gå ner tre kilo på sju dagar och fortsätt sedan tappa ett kilo per vecka.


Med smarta kalorikontrollen kan du nå ditt viktmål och din drömform. Viktnedgång Englund En veckas matschema ! Ta för av dietistens viktnedgång veckor långa schema för att få en bra omstart. Det innehåller övningar matschema uppgifter på hur du ska tänka, äta och göra för för gå ner matschema vikt.


För de flesta gör inte ”låga” eller ”höga” ketonnivåer någon större skillnad för hälsa och viktnedgång och generellt rekommenderar vi inte att sikta på en speciell nivå. När man påbörjar en diet vill man se resultat direkt. Men, för den som hamnar på en viktplatå när man äter lågkolhydratkost kan det potentiellt vara en fördel att öka ketonerna.


Garanterad viktnedgång Du behöver varken äta mindre eller träna mer för att gå ned i vikt. Dina överflödiga kilon kan du lätt få bort med några enkla kom ihåg-regler i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Zwave telldus

Allt från grafikkort till barebone. Vi har det du letar efter! Hitta din favorit och köp den idag! Rätt bildskärm för rätt ändamål. Här...