fredag 30 augusti 2019

Låg kroppstemperatur 34

Låg kroppstemperatur 34

Vid grader fungerar inte regleringen av kroppstemperaturen. Vid grader blir de flesta medvetslösa. Vid en kroppstemperatur under grader slutar all aktivitet i hjärnan.


Här kan du läsa mer om köldskador. En person som blivit nedkyld måste snabbt få hjälp att återställa kroppsvärmen med till exempel filtar. Kroppstemperaturen är olika hos olika personer. Din ålder, hur du mår och vilken tid det är på dygnet kan påverka vilken kroppstemperatur du har. Låg kroppstemperatur kan vara farligt om den hamnar under grader.


Symtomen med utmattning och frossa tyder på att det är något som inte stämmer i din kropp. Det kan bero på olika orsaker, en vanlig orsak är hypotermi. Det kan uppstå på olika sätt, till exempel om man blir exponerad av kyla eller av undernäring.


Jag har låg kroppstemperatur , 30-3som högst. Men symtomen vid underfunktion av sköldkörteln stämmer inte på mig! Det enda som stämmer är låg kroppstemp.


När kroppstemperaturen sjunker under ° C indikerade en stark frossa, svaghet av pulsen, blir det otydligt, rörelse - långsam. Med blodtrycksfallet kan en person förlora medvetandet. Ett kritiskt tillstånd som kan leda till döden är en kraftig minskning av kroppstemperaturen till ° C. Ja, låg kroppstemperatur är ovanligt och det kan ha med sköldkörteln att göra. Normalt sett är kroppstemperaturen grader då man är i vila. Kroppens termostat är en sinnrik funktion som ser till att, med undantag för om man får feber vid sjukdom, den inre temperaturen håller sig med en liten individuell variation.


Jag låg runt ,8-3länge men nu under kvällen har det vänt och blivit till 3istället. Min normaltemp är typ 32-3så nu ligger jag över normal. Har upplevt en del hjärtklappning under dagen också men inget som jag känt varit oroväckande. Min mamma är här och har koll på mig. Om du däremot ligger på och över 3är du så kallad subfebril och det är fortfarande ett ”aktivt symtom”.


När din kroppstemperatur återgått till under dessa siffror i mer än timmar anses du inte vara smittsam. Om jag tolkar din text rätt hamnar du fortfarande på toppar över 3så då skulle du anses vara sjuk fortfarande. Att ha en låg temperatur kan dock vara lika farligt och skadligt. Det är därför väldigt viktigt att man känner till kroppens optimala temperatur för att undvika risker och felaktiga diagnoser. Du kanske inte vet om det, men det finns tusentals sätt att mäta kroppstemperaturen , men det är inte alla som är effektiva.


Orolig för sonens låga kroppstemperatur. Från det att han var år har han haft låg kroppstemperatur både i vanliga fall och när han är sjuk. Vid års ålder började han att äta bara kött, ägg och broccoli.


Hos alla människor varierar kroppstemperaturen över dygnet. Kände att jag frös och fick rysningar och kände mig lite krass så kollade tempen i örat med febertermometern då visade den 34. Testade en gång till 34. Tänkte att det måste vara något fel på termometern så tog fram en annan, bytte batteri och den visade också låg temperatur 35. Orsaker till “fallande” kroppstemperaturDen mest uppenbara orsaken till att temperaturen sänks är hypotermi Detta är bara fallet när det är tillräckligt att ändra.


Vaknade tidigt imorse av att jag låg och svettades. Kunde inte ha täcket på mig ens. Gick upp och kollade min kroppstemperatur , som låg på 34! Visst, min normala temperatur ligger på och någonting, men så här lågt brukar det aldrig ligga.


Och varför dessa svettningar? Jag tyckte inte det var normalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Zwave telldus

Allt från grafikkort till barebone. Vi har det du letar efter! Hitta din favorit och köp den idag! Rätt bildskärm för rätt ändamål. Här...