torsdag 17 december 2020

Uvexponeringsbox

För att overheadfilmen ska ligga an ordentligt kan en tunn glasskiva läggas över. Normal tid är cirka tre till tio minuter. Ska snart börja bygga en egen låda för UV exponering till kretskort, som jag skissat på ett tag!


Som framgår av denna tråd så tänkte jag skapa ett mönsterkort för första gången på cirka år. Det man behöver är fotokänslig lack, en UV-lampa och en utskrift av. Multimeter, Velleman DVM345DI, seriell kommunikation, Mäter allt dock har inte True RMS så. UV-exponeringsbox och skaffa alla tillbehör till det. För att man säkert ska veta att overheadfilmen ligger rakt på så kan man lägga över en tunn glasskiva.


Den kommer att bli ett vardagsrumsbord där skivan förhoppningsvis ska få ett interface för styrning av musik, film och belysning. UV-ljus som träffar fotoresisten. Vanligtvis tillverkas canvas av bomull eller linne. En hel del jobb kvar med andra or projektet kommer nog bli färdigt i början av nästa år då jag har mer tid att lägga på detta. Har inte haft tid att lägga ut något på ett tag nu, har precis blivit pappa så all tid går åt där.


Men jag har byggt min egen uv-Box och provat att göra ett eget mönsterkort dock med ett mindre tillfredsställande resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Zwave telldus

Allt från grafikkort till barebone. Vi har det du letar efter! Hitta din favorit och köp den idag! Rätt bildskärm för rätt ändamål. Här...